شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ | Sat 23 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۹:۵۲

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل دریایی:
افزایش نرخ سوخت، توان حرکت را از حمل و نقل دریایی گرفته است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر کشور از سهم 70 درصدی بخش تعاون از اشتغال دریایی خبر داد و گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی توان حرکت و رقابت را از بخش حمل و نقل دریایی گرفته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، احمد‌هاشمی اظهار داشت: عمده ترین چالش این حوزه در شرایط کنونی نرخ بالای قیمت سوخت و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل دریایی سنتی است. وی با بیان اینکه در حمل و نقل دریایی خلیج فارس و دریای عمان حدود 4 هزار و 300 فروند لنج باری وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است، افزود: محاسبه نرخ سوخت ناوگان دریایی بر اساس فوب خلیج فارس، به تهدیدی برای فعالان این عرصه تبدیل شده است. وی توضیح داد: نوسان‌هایی نظیر رشد قیمت نفت، دلار و موارد دیگر سبب شده است تا قیمت هر لیتر سوخت برای شناورها به حدود 23 هزار ریال برسد.

هاشمی با اشاره به تاثیرات افزایش قیمت سوخت بر روند فعالیت شاغلان این حوزه افزود: افزایش قیمت سوخت به دلیل ناتوانی در تامین آن، به مرور سبب خروج افراد شاغل در این حوزه و رشد فعالیت‌های کاذب و بعضا غیرقانونی خواهد شد زیرا بیشتر فعالان این بخش به طور معمول فقط از طریق حرفه دریانوردی امرار معاش می‌کنند. به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل دریایی، قدیمی و کهنه بودن شناورها بر مصرف سوخت تاثیر مستقیم داشته و در عمل شرایط سختی را برای شاغلان این حوزه ایجاد کرده است. این تعاونگر به بیان راهکار و پیشنهاد نیز پرداخت و یادآور شد: تعیین قیمت فوب خلیج فارس برای سوخت، این صنعت را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است اما در صورت حمایت دولت و در نظر گرفتن تخفیف در نرخ قیمت سوخت شناورهای مذکور می‌توان از به بن بست رسیدن این صنعت جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: راهکار جلوگیری از بحران در این بخش ابتدا کاهش قیمت سوخت این شناورها سپس همزمان با نوسازی شناورهای فرسوده موجود و جایگزینی آنها با شناورهای جدید و دارای استاندارد طی یک برنامه پنج ساله می‌توان بصورت پلکانی و ظرف مدت 5 سال نسبت به آزادسازی قیمت سوخت اقدام کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، شناورهای باری و مسافری فعال در خلیج فارس به طور عمده از سوخت گازوئیل و مازوت برای تردد استفاده می‌کنند که پس از آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها و با رویکرد کاهش قاچاق سوخت، قیمت سوخت برای آنها بر پایه نرخ خلیج فارس محاسبه می‌شود.



  کد خبر : 5101
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :